Переглянути всі підручники
<< < 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 > >>

 

Мал. 82

газові турбіни встановлюються на автобусах і в потягах (газотурбовоз), на кораблях. Особливо широко застосовуються газотурбінні двигуни в авіації.

Реактивні двигуни. Теплові двигуни, які використовують реактивну тягу витікаючих газів, називають реактиви и-м и. Паливо в них згоряє в спеціальних камерах, і тому їх відносять до ДВЗ.

З принципом реактивного руху ви ознайомилися в 9-му класі. Коротко розглянемо кілька типів реактивних двигунів.

Один з найпростіших за конструкцією — прямоточний повітряно-реактивний двигун (мал. 82). Він є трубою, в яку зустрічний потік нагнітає повітря, а рідке паливо впорскується в неї і підпалюється. Розжарені гази вилітають із труби з великою швидкістю, надаючи їй (за законом збереження імпульсу) реактивної тяги. Недоліком цього двигуна є те, що для створення тяги він має рухатися відносно повітря, тобто самостійно злетіти він не може, його треба спочатку розігнати за допомогою двигуна іншого типу. Прямоточний повітряно-реактивний двигун ефективно працює на швидкостях порядку 2000— 3000 км/год, а найбільшу силу тяги розвиває за швидкості 6000— 7000 км/год.

Якщо в реактивному двигуні є турбіна, яка працює за рахунок енергії витікаючої струмини газів, і компресор, який всмоктує повітря і нагнітає його в камеру згоряння, то такий двигун називають турбокомпресорним (мал. 83). Під час запуску двигуна стартер починає обертати вал, на якому розміщені турбокомпресор 2 і газова турбіна 4. Через забірник 1 стискуване турбокомпресором повітря потрапляє в камеру згоряння 3, куди вбризкується паливо. Тут воно підпалюється, продукти згоряння, пройшовши через газову турбіну 4, яка обертає компресор, витікають через сопло 5, створюючи реактивну тягу.

 

Переглянути всі підручники
<< < 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 > >>
Hosted by uCoz