Переглянути всі підручники
<< < 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 > >>

 

піднімається майже до крайнього верхнього положення, стиснута пальна суміш загоряється від електричної іскри. Розжарені гази — продукти згоряння пальної суміші — тиснуть на поршень і штовхають його вниз. Рух поршня передається шатуну, а через нього колінчастому валу з маховиком, і поршень виконує корисну роботу. Діставши сильний поштовх, маховик продовжує обертання за інерцією і переміщає з'єднаний з ним поршень під час наступних тактів. Таким чином, цей (третій) такт є єдиним робочим тактом із чотирьох. До моменту, коли поршень досягає крайнього нижнього положення, гази сильно охолоджуються під час розширення і тиск в циліндрі падає до (2—3). 105 Па. Обидва клапани протягом третього такту залишаються закритими. Нарешті, в четвертому такті поршень повертається в крайнє верхнє положення, виштовхуючи відпрацьовані гази через випускний клапан, який в цей час відкривається (впускний клапан закритий).

Графік (р, F-діаграма) зміни стану газу в циліндрі двигуна подано на малюнку 78. Протягом першого такту (1—2) відкрито впускний клапан, йде засмоктування пальної суміші. Другий такт (2—3) — обидва клапани закриті, поршень стискає пальну суміш — стискання. В кінці стискання за допомогою електричної іскри запалюється пальна суміш, відбувається вибух — тиск стрибком (3—4) підвищується і починається третій такт (4—5) — робочий хід (клапани, як і раніше, закриті). У кінці його (точка 5) відкривається випускний клапан, тиск різко зменшується, і під тиском, трохи більшим за атмосферний, відпрацьовані гази виштовхуються в навколишнє середовище, відбувається четвертий такт (6—7) — вихлоп. Цикл завершено, закривається випускний клапан, відкривається впускний, і починається новий цикл. Корисна робота за один цикл приблизно дорівнює площі фігури 2—3—4—5—6—2.

Широке розповсюдження таких двигунів зумовили мала маса, компактність, порівняно високий ККД (температура в

циліндрі під час згоряння палива досягає 1500 С: отже, теооетичний

практично ККД цього двигуна близько 30%). ДВЗ цього типу будують потужністю від 0,37 до 440 кВт. Але вони не позбавлені й істотних недоліків: працюють на дорогому високоякісному паливі, складні за конструкцією, мають

Мал. 78

 

Переглянути всі підручники
<< < 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 > >>
Hosted by uCoz